Český jazyk a literatura |
Uvádí základní literární směry a jejich významné představitele v české a světové literatuře období od konce 18. století do poloviny 19. století.
Rozlišuje a příklady v textu dokládá nejdůležitější způsoby obohacování slovní zásoby a zásady tvoření českých slov, rozpoznává přenesená pojmenování, zvláště v ustálených slovních obratech, úslovích a rčeních.
Využívá poznatků o jazyce a stylu ke gramaticky i věcně správnému písemnému projevu a k tvořivé práci s textem nebo i k vlastnímu tvořivému psaní na základě svých dispozic a osobních zájmů. |
formování novodobého českého národa, pojem „národní obrození", fáze NO, Dobrovského a Jungmannova generace, Palacký, ohlasová poezie
slovotvorné způsoby: odvozování, skládání, zkracování, slovotvorný rozbor, slovotvorný základ a prostředek, přenesená pojmenování (jejich typy), postavení češtiny v rámci indoevropské jazykové rodiny a slovanské větve
produkce a reprodukce uměleckého, publicistického a odborného textu, volné psaní, inspirace stylem vybraných českých a světových autorů (stylizace), úvaha, charakteristika, výklad… |
reportáž - zhodnocení prací
volné psaní - zhodnocení roku
úvod - charakteristika literární postavy |
Anglický jazyk |
Zeptá se na základní informace.
Napíše jednoduché texty týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat. |
- zjišťování informací týkajících se běžných témat v každodenních situacích za použití slovních spojení a vět
- psaní krátkých jednoduchých popisů prostředí, v němž žije, každodenních činností a potřeb, způsobu života a minulých událostí za použití vhodně propojených vět |
Osobnostní a sociální výchova, komunikace – potřeba komunikace mezi lidmi různých jazyků.
Mediální výchova - tvotba mediálního sdělení
Učebnice - 5D a dokončení 5. lekce |
Španělský jazyk |
stručně reaguje na jednoduché písemné sdělení
rozumí jednoduchým informačním nápisům a orientačním pokynům |
Navidad
La ciudad, el aeropuerto |
leyenda mexicana - práce s textem
PT: Multikulturní výchova
opakování - pohyb na ulici, nová slovní zásoba - cestování, letiště |
Německý jazyk |
Vyplní základní údaje o sobě ve formuláři. |
•zápis a doplňování slov a slovních spojení |
PT:Osobnostní a sociální výchova - sociální rozvoj - Komunikace
Vazba ich möchte + infinitiv.
Předložky se 3. pádem.
Slovesa s odlučitelnou předponou.
Téma: In der Stadt |
Matematicko fyzikální základ |
Užívá metrické vlastnosti rovinných útvarů při řešení úloh a praktických problémů
Využívá poznatky o vzájemných přeměnách různých forem energie a jejich přenosu při řešení konkrétních problémů a úloh
Načrtne a sestrojí obraz rovinného útvaru ve středové a osové souměrnosti, určí osově a středově souměrný útvar |
• Pythagorova věta
• významné vlastnosti geometrických útvarů (výpočet výšky trojúhelníku a jiných úloh početní geometrie)
• druhy energií
• přeměna energií
• zákon zachování energie
• osová a středová souměrnost
• vyhledávání souměrných útvarů |
Druhý pololetní test 4. 1. - témata v classroomu |
Člověk a společnost |
objasní souvislost mezi událostmi francouzské revoluce a napoleonských válek a rozbitím starých společenských struktur v Evropě.
charakterizuje emancipační úsilí významných společenských skupin.
zaujímá aktivní postoj proti všem projevům lidské nesnášenlivosti - xenofobie, tolerance |
Napoleon, napoleonské války, vídeňský kongres
důsledky francouzské revoluce a napoleonských válek
lidská práva - deklarace- Charta 77 |
práce s PL, rozbor různých textů, práce s videem, referáty - Napoleon, empír
rozvod - změny a emancipace, diskuze
historický exkurz, práce ve skupině, rozdělení referátů |
Estetická výchova |
Vybírá, vytváří, kombinuje a pojmenovává prvky výtvarného vyjádření a jejich vztahů
Zaznamenává vizuální zkušenost, i zkušenosti získané ostatními smysly, zaznamenává podněty z představ a fantazie. |
linie, tvary, textury, objemy, podobnost, kontrast, rytmus, světlostní a barevné kvality
výtvarná interpretace zkušeností a představ |
|
Člověk a svět práce |
na příkladech ukáže vhodné využití různých nástrojů hotovostního a bezhotovostního placení. |
• způsoby placení, nakládání s penězi |
složenky |
Tělesná výchova |
Osvojované pohybové dovednosti vhodně aplikuje v košíkové, volejbalu a zařazovaných doplňkových sportech.
Spolurozhoduje osvojené hry a soutěže.
Usiluje o zlepšení své tělesné zdatnosti.
Podílí se na programech podpory zdraví v rámci školy a obce.
Z různých spůsobů chování lidí vyvozuje osobní zodpovědnost ve prospěch aktivní podpory zdraví. |
Košíková, volejbal.
Kondiční cvičení.
Doplňkové sporty.
Výživa a zdraví - jídelníček teenagera, makronutrienty a mikronutrienty. |
|
Člověk a svět práce |
sám evidenci dat vyzkouší a následně zhodnotí její funkčnost, případně navrhne její úpravu.
na základě doporučeného i vlastního návrhu sestaví tabulku pro evidenci dat a nastaví pravidla a postupy po práci se záznamy v evidenci dat. |
• porovnání dat v tabulce a grafu
• řešení problémů s daty
• filtrování, řazení a třídění dat
• evidence dat, názvy a hodnoty v tabulce
• kontrola hodnot v tabulce |
dlouhodobý úkol classroom |
Člověk a příroda |
Uvede význam vlivu podnebí a počasí na rozvoj různých ekosystémů.
Charakterizuje mimořádné události způsobené výkyvy počasí a dalšími přírodními jevy a jejich doprovodné jevy, popíše jejich možné dopady a ochranu před nimi.
Vypočítá složení roztoků, připraví prakticky roztok daného složení. |
význam podnebí na život organismů
mimořádné události způsobené přírodními vlivy v ČR i ve světě, ochrana při mimořádných přírodních událostech, čistota a složení ovzduší, ozónová vrstva.
hmotnostní zlomek a koncentrace roztoků |
|